czwartek, 28 stycznia 2016

Pasztet z soczewicy

Kolejna propozycja dla tych wszystkich, którzy mają już dosyć sklepowych wędlin, pasztetów i tym podobnych, napchanych polepszaczami i może lepiej żebyśmy nie wiedzieli czym jeszcze... Pasztet z soczewicy naprawdę pyszny polecam.





Składniki

400 gram zielonej soczewicy
2-3 cebule
5-6 ząbków czosnku
ok. pół szklanki bułki tartej bezglutenowej (dla tych co mogą zwykłej)
sól pieprz do smaku
opcjonalnie ok. pół szklanki wody z gotowania soczewicy


 Soczewicę ugotować do miękkości i ostudzić. Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na złoty kolor. Przestudzoną soczewicę zblendować na gładką masę razem z cebulą, czosnkiem i przyprawami. Do kremowej masy dodać bułkę tartą jeśli masa jest zbyt gęsta dodać wodę z gotowania soczewicy.
Masę przełożyć do foremki (keksówki) posmarowanej olejem i wysypanej bułką tartą lub kaszką kukurydzianą (ja używam bułki).
Piec w 180 stopniach przez pierwsze 40-45 minut piec pasztet przykryty folią aluminiową, kolejne 10-15 minut piec bez przykrycia.





Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. Zaryzykowałam i zrobiłam i...nikt w domu nie poznał że to pasztet bez mięsa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się skusiłam i jestem mile zaskoczona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój dom moje serce13 lutego 2016 20:45

    Bardzo się cieszę że smakowało :-)

    OdpowiedzUsuń