wtorek, 1 grudnia 2015

Sernik z nutką piernika

Nie wiem jak Wy ale ja o tej porze jestem bardzo monotematyczna. Wszystko u mnie kręci się wokół Świąt :-) tak więc żeby nie być gołosłowną na pierwszy dzień adwentu trzeba było się postarać i upiec coś co wszystkim przypomni, że Boże Narodzenie zbliża się wielkimi krokami. Dla mnie głównym zapachem Świąt jest przyprawa do piernika więc idąc tym tropem wymyśliłam sobie sernik piernikowy.


Składniki
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
2 żółtka
125 g Kasi
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy do piernika

Z podanych składników wyrobić ciasto o konsystencji bułki tartej. Ciastem wykleić wysmarowaną i wysypaną bułką tartą tortownicę. Moja miała 26cm.

Ser
1 kg sera (może być z wiaderka)
1 budyń śmietankowy
150 g Kasi
0,5 szklanki cukru
5 żółtek
5 białek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżeczki przyprawy do piernika (w zależności jak chcemy mieć wyczulany smak piernika)

Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać margarynę i zamieszać. Do masy dodać ser, budyń i przyprawę do piernika wymieszać. Na końcu dodać pianę z białek i delikatnie wymieszać. Ser wylać na ciasto.

Piec w 180 stopniach ok. 60 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz