piątek, 4 września 2015

Ciasto na weekend z owocami pysznie kwaśne ;-)

Idzie weekend to w domu koniecznie musi być ciasto. Dzisiaj jedno z ulubionych mojego M.
Składniki
3 szklanki mąki
kostka margaryny
3 łyżeczki proszku do pieczenia
5 żółtek
0,5 szklanki cukru pudru

Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto, ale nie robimy go tak jak mamy w zwyczaju zagnieść ciasto włożyć do lodówki a potem bawić się jeszcze z wałkowaniem. Podaję wersję dla leniwych ;-) połączyć ze sobą sypkie składniki, dodać żółtka i masło. Składniki ciasta nie zagniatać tylko rozcierać w palcach. Ciasto powinno mieć konsystencję bułki tartej. Ciasto odstawiamy na bok i przygotowujemy resztę składników.

Piana z białek
5 białek
szklanka cukru
2 budynie śmietankowe
2/3 szklanki oleju (ja daje rzepakowy)

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i budynie cały czas ubijać. Na końcu dodać olej i jeszcze wymieszać.

Blachę 39,5x23,5 wysmarować i wysypać bułką tartą. 2/3 ciasta wysypać na spód i lekko przygnieść. Na ciasto wyłożyć pianę z białek. Na białka gęsto układamy kwaśne owoce, ja kupiłam mieszankę mrożonych owoców 750g (czarne i czerwone porzeczki oraz jeżyny). Na owoce wysypujemy resztę ciasta.
Pieczemy w 180 stopniach przez około 45-50 minut.



1 komentarz:

  1. Wygląda pysznie i na pewno tak smakuje.
    Ślinka cieknie na sam widok…ale to może dlatego, że jestem jeszcze przed obiadem.
    Aż chce się pobiec do kuchni i upiec :)

    OdpowiedzUsuń